Coraz więcej z nas przegląda Allegro za pomocą telefonów i w tym kierunku idą zmiany.

Od jakiegoś czasu komentarze wystawiać mogą wyłącznie kupujący przedmiot. To jedna z pierwszych nowości jakie już działają w Allegro. W kwietniu firma usprawni wygląd ofert. Z przeprowadzonych przez serwis badań wynika, że 35 proc. kupujących nie znajduje wszystkich istotnych informacji o warunkach oferty – np. gwarancji czy zwrocie – a 38 proc. ma trudności z wyborem produktu. Po kwietniowej modyfikacji ma się to zmienić.

 





 

Od kwietnia br. sprzedający będą mogli korzystać z edytora, który docelowo zastąpi szablony HTML. Warunki oferty zostaną oddzielone od opisu przedmiotu i znajdą się w odrębnych sekcjach: Dostawa, Płatność, Gwarancja, Reklamacje, Zwroty, O sprzedającym. Te zmiany wpłyną na zwiększenie intuicyjności w użytkowaniu platformy – kupujący znajdzie interesujące go informacje zawsze w tym samym miejscu, co ułatwi wybór najkorzystniejszej dla niego oferty. Kolejną zmianą jest wprowadzenie większej liczby obowiązkowych parametrów. To pozwoli kupującym łatwiej znaleźć przedmiot i porównać go z innymi ofertami – informuje Allegro.

Oprócz tego do każdej oferty będzie można dodać 8 zdjęć (a w takich kategoriach jak Samochody, Motory i quady oraz Nieruchomości – 16), a także filmy (z YouTube lub Vimeo) czy dodatkowe załączniki, takie jak pliki PDF. Dzięki temu w opisie przedmiotu będziemy mogli znaleźć np. certyfikaty czy schematy działania.

To zmiany szykowane na kwiecień. Z kolei w lipcu w opisach oferty pojawią się także informacje na temat punktów odbioru osobistego (jednego lub kilku) wraz z adresem, o ile sprzedający taką opcję udostępni.

Skąd te zmiany? Allegro zdaje sobie sprawę, że dziś częściej korzysta się ze smartfonów i tabletów niż komputera. Od kwietnia kupowanie na platformach mobilnych ma być wygodniejsze i bardziej przejrzyste.

 

zródło wp.pl