Deprecated: Creation of dynamic property Wp_Date_Remover_Public::$wp_date_remover_options is deprecated in /home/tywrfekp/domains/mpiserwis.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-date-remover/public/class-wp-date-remover-public.php on line 55
Notatki Google Keep: to nie tylko zwykły notatnik. | MPI serwis

Notatki Google Keep mogą być najbardziej niedocenianą usługą Google. To więcej niż miejsce do zapisywania swoich myśli – to także brakujący ogniwo do łączenia Dokumentów, Kalendarza, Zdjęć i pozostałych usług Google. Oto 7 wskazówek i trików, aby odblokować pełny potencjał Notatek Google Keep:

1 Zrób notatkę głosową

 

Podczas gdy większość osób używa Notatek Google Keep do pisania szybkich notatek, możesz szybciej sprowadzić myśli za pomocą głosu. W dolnym menu na ekranie głównym stuknij ikonę mikrofonu i zacznij mówić. 

 

2 Transkrybuj tekst ze zdjęcia

 

Dźwięk nie jest jedyną rzeczą, którą można zapisać w Notatkach Google Keep. Jeśli zaimportujesz zdjęcie z tekstem, Keep może pobrać ten tekst. Stuknij zdjęcie, aby je otworzyć, a następnie stuknij menu z trzema kropkami w prawym górnym rogu i wybierz opcję Pobierz tekst obrazu . Wróć do notatki, a zobaczysz słowa, które były na zdjęciu wklejone poniżej, w odpowiedniej kolejności, odpowiednio pisane wielkimi literami i gotowe do edycji.

 

3 Rysuj swoje zdjęcia

 

Transkrypcja tekstu to nie jedyne, co możesz zrobić ze zdjęciem w Notatkach Google Keep. Możesz także wyróżniać, pokolorować i rysować według własnego uznania. Po prostu zaimportuj lub zrób zdjęcie i wybierz ikonę pędzla, aby przejść do ekranu narzutów. Tam możesz wybrać styl pióra i opisać obraz bez wpływu na oryginalny plik. A jeśli chcesz po prostu rysować na notatce, możesz to zrobić, wybierając ikonę pędzla w menu głównym.

 

4 Współpracuj z przyjacielem lub współpracownikiem

 

Większość notatek z Google Keep będzie prawdopodobnie tylko dla twoich oczu, ale łatwo jest też zaprosić kogoś innego do współpracy. Najpierw musisz włączyć udostępnianie w Ustawieniach na pasku bocznym. Po prostu dotknij menu z trzema kropkami u dołu ekranu, gdy jesteś w notatce, i wybierz Współpracownika . Stamtąd będziesz mógł wybrać dowolną osobę z książki adresowej lub wpisać email osoby, z którą chcesz  powiązać notatkę. Za każdym razem, gdy jest edytowany, otrzymasz powiadomienie (i odwrotnie).

 

5 Uporządkuj swoje notatki za pomocą etykiet, kolorów i pinezek

 

Jeśli robisz dużo notatek, ekran główny Google Keep może szybko stać się tak samo zagracony jak skrzynka odbiorcza. Ale podobnie jak Gmail, możesz go łatwo uporządkować. Jeśli naciśniesz długo notatkę, pojawi się szereg opcji, które pomogą Ci ją później znaleźć, w tym możliwość kodowania jej kolorami, przypięcia na górze listy lub zastosowania niestandardowej etykiety. 

 

 

 

6 Ustaw przypomnienie czasu lub lokalizacji notatki

 

Google ma dedykowaną aplikację przypomnień o nazwie Zadania, ale jeśli nie chcesz innej aplikacji w telefonie, możesz ustawić powiadomienia dla swoich notatek, aby działały jak przypomnienia. Po prostu dotknij ikony dzwonka, gdy jesteś w notatce, a będziesz w stanie ustawić przypomnienie o określonej dacie i godzinie lub lokalizacji, na przykład jeśli chcesz pamiętać o kupieniu mleka w sklepie spożywczym.

 

7 Odzyskaj usuniętą notatkę

 

OK, to nie jest dokładnie ukryta funkcja, ale być może wcześniej jej nie zauważyłeś. Jeśli przypadkowo usuniesz notatkę – lub po prostu zauważysz, że czegoś w niej potrzebujesz – nadal możesz odzyskać ją z kosza w ciągu siedmiu dni od usunięcia. Lub, jeśli nie masz pewności, czy potrzebujesz później notatki, ale nadal chcesz usunąć ją z ekranu głównego, możesz po prostu użyć funkcji Archiwizuj zamiast usuwać. Spowoduje to usunięcie notatek z biblioteki i zapisanie ich w folderze Archiwum, który jest dostępny na pasku bocznym.